חופשה בירוואן בירת ארמניה – המדריך המקיף ביותר

מתכננים חופשה בארמניה? כנראה שקיבלתם את ההחלטה הנכונה.

ארמניה היא מדינה במחוז דרום הקווקז של אירואסיה. ולה גבולות עם טורקיה, אזרבייג'ן, גאורגיה ואיראן.

ארמניה היא מדינה קטנה עם היסטוריה גדולה ותרבות עשירה. זוהי מדינה שהייתה תחת שלטון אימפריות שונות במשך מאות שנים. אבל היא עדיין הצליחה לשמור על התרבות והזהות שלה על כנה.

זוהי אחת המדינות הבטוחות בעולם והיא דורגה כמדינה החמישית הכי בטוחה באירופה על ידי יחידת המודיעין של האקונומיסט. לארמניה תשתית תיירותית מצוינת. האנשים ידידותיים ומסבירי פנים, והיא מדורגת כאחת מעשר המדינות המובילות עם הגישה הקלה ביותר לשירותי אינטרנט מהירים.

המטבח הארמני עשיר, מגוון וטעים – וזה משהו שבהחלט שווה לנסות!

בירת ארמניה ירוואן הוכתרה כאחת הערים היקרות בעולם על ידי פורבס ב-2017.

האם צריך ויזה לארמניה?

במילה אחת: כן.

מטיילים ישראלים רשאים להגיע לחופשה בארמניה אך נדרשים להנפיק לפני כן ויזת שהייה שיהיה בתוקף במהלך החופשה.

ויזת התייר הארמני מאפשר לנו לשהות בחופשה בארמניה עד 21 יום והוצאתו כרוך בעלות סמלית של 6 דולר בלבד.

לפני הנפקת וויזה לארמניה חשוב לוודא כי הדרכון שבידכם בתוקף לחצי שנה לפחות.

לצורך הנפקת הוויזה לארמניה ניתן לפנות לקונסול הכבוד של ארמניה בישראל: צ'לאק מומג'יאן. קונסול הכבוד של ארמניה בישראל נמצא ברחוב יטרון, אזור תעשיה עטרות, ירושלים. טלפון: 02-583-3053

אפשרות נוספת היא להנפיק את הוויזה בעת הכניסה למדינה. תהליך הכולל מילוי טופס בקשה בצירוף 2 תמונות ואישור על מקום לינה.

האפשרות השלישית היא להגיש בקשה לוויזה אלקטרונית – יש לצרף לבקשה תמונה, פרטי מקום לינה בארמניה עם אישור וסריקה של הדרכון. הוויזה מתקבלת בדואר האלקטרוני תוך 3 ימי עסקים כקובץ להדפסה. ניתן להפנות שאלות ל- info@mfa.am.

הזמן הטוב ביותר לבקר בארמניה

ארמניה היא מדינה באזור דרום הקווקז, הגובלת בגרוזיה בצפון, באיראן בדרום, באזרבייג'ן במזרח ובטורקיה במערב. זוהי ארץ הררית עם אקלים סובטרופי.

התקופה הטובה ביותר בשנה לביקור בארמניה היא ממאי עד אוקטובר.

  • בקיץ (יוני-אוגוסט) הביאו בגדים שישמרו על קור רוח בטמפרטורות גבוהות
  • בסתיו (ספטמבר-נובמבר) הביאו בגדים חמים ככל שמתחיל להתקרר
  • בחורף (דצמבר-מרץ) הביאו בגדים חמים וז'קטים אטומים למים
  • באביב (אפריל-מאי) הביאו בגדים שישמרו על קור רוח בטמפרטורות גבוהות

כשאתם אורזים לטיול שלכם, זכרו שלארמניה יש ארבע עונות אז ארזו בהתאם.

טיסות לארמניה

עד היום נדרש היה המטייל הישראלי לטוס לארמניה באמצעות טיסת קונקשן, מאחר ולא היו טיסות ישירות מישראל לארמניה.

לאחרונה הודיעה ישראייר כי היא תחל בהפעלת טיסה שבועית מדי יום שלישי לשדה התעופה הבינלאומי של ארמניה השוכן במרחק של 12 קילומטר מירוואן.

משך הטיסה כ-2.5 שעות והמחיר לכרטיס טיסה: החל מ- 436 $.

אנו ממליצים לכם שלא לרכוש כרטיסי טיסה לארמניה לפני השוואת מחירים במנוע החיפוש החכם של "קליק אנד פליי".

ליחצו כאן להשוואת מחירי טיסות לארמניה

דרכים להתנייד בארמניה

הדרך הטובה ביותר להתנייד בארמניה היא באמצעות שירות מוניות. אפשר גם להשתמש בתחבורה ציבורית, אבל היא לא מאוד אמינה ויכולה להיות די יקרה.

סוג התחבורה הפופולרי ביותר עבור תיירים הוא שירות המוניות. מוניות בדרך כלל זולות, אבל קשה למצוא אותן בזמנים שבהם הביקוש נמוך.

מונית משדה התעופה למרכז עיר הבירהירוואן יעלה לכם כ-$4-$6 ומשך הנסיעה כ-20 דקות. שימו לב כי נהגי מוניות בירוואן נוטים לייקר את מחיר הנסיעה אם יש יותר מנוסע אחד.

הנסיעה באוטובוס משדה התעופה למרכז העיר ירוואן לוקח כשעתיים וכרטיסים עולים כ-2 דולר ארה"ב לאדם. זה לא מהיר כמו לקחת מונית ואין הרבה אוטובוסים זמינים אז אולי יהיה קשה לתפוס אחד.

תוכלו כמובן לשכור בעצמכם רכב בארמניה ולהנות מהתניידות קלה במיוחד. מומלץ לשריין רכב שכור עוד לפני הנסיעה באמצעות פלטפורמת השוואת המחירים החכמה של "קליק אנד פליי". הקליקו כאן להשכרת רכב בארמניה.

כיכר הרפובליקה בירוואן, ארמניה

בית חב"ד ירוואן

הקהילה היהודית בארמניה מונע כ-100 יהודים בלבד וכמו בכל נקודה בעולם, גם בארמניה תוכלו להיעזר על ידי שליח חב"ד המקומי.

בית חב"ד ירוואן נמצא ברחוב: 23 Nir-Dos. צריך להגיע לרחוב מספר עשרים וחמש (25) וכאשר אתם מגיעים אתם צריכים לפנות בסימטה, להמשיך עד שתראו את המדרגות שאיתם עולים לבית הכנסת

והטלפון ליצירת קשר עם השליח הרב גרשון מאיר בורשטיין הוא 374-9-440-7798.

בית חב"ד בארמניה מציע סעודת ליל שבת בסיום תפילת ערבית במקום. קידוש וסעודת השבת בבוקר מתחיל בדרך כלל בשעה 10.

מלונות ליד בית חב"ד ירוואן

Sil Plaza Hotel
Albert House Yerevan
No Problem Hotel at Glinka Street
Ararat hotel Yerevan
Best Western Bohemian Resort Yerevan

שגרירות ישראל בארמניה

בארמניה אין שגרירות ישראלית ובישראל אין שגרירות ארמנית. שגרירות ישראל הממונה על ארמניה נמצאת בטביליסי שבגאורגיה.

מלונות בארמניה: 10 הטובים ביותר

ישנם מלונות רבים בארמניה שכדאי לבקר בהם, אך הטובים שבהם נמצאים בירוואן הבירה. מנעד המחירים רחב מאוד, כך שתוכלו למצוא מקום לינה שמתאים לתקציב שלכם.

המלונות הטובים ביותר בארמניה מספקים סביבה מסבירת פנים, שירותים כמו אינטרנט אלחוטי ומיזוג אוויר, וכן שירותים אחרים כגון כביסה וחניה.

1) מלון מריוט הוא המלון המפואר ביותר בארמניה. הוא ממוקם ברחוב הראשי של ירוואן ויש בו בריכת גג עם נוף של הר אררט.

2) מלון הראזדן – בית מלון במרכז ירוואן בדירוג 4 כוכבים הנמצא במרחק 100 מטרים מכנסיית Saint Sarkis Church.

3) מלון רדיסון בלו הוא אחד המלונות החדשים ביותר בירוואן ויש לו בר על הגג עם נוף של הר אררט והר ארגטס.

4) The Doubletree by Hilton הוא מלון זול המציע אינטרנט אלחוטי חינם, ארוחת בוקר והסעות לשדה התעופה לאורחים.

5) מלון גרין פאלאס – מלון בדירוג 4 כוכבים ונמצא במיקום אסטרטגי למטיילים בשל קרבתו לגן החיות העירוני ולפארק המים Water World – שתיים מהאטרקציות המובילות של ירוואן למשפחות עם ילדים. הגן הבוטני של ירוואן נמצא במרחק שתי דקות הליכה מהמלון ואילו מרכז ירוואן במרחק 5 דקות נסיעה ברכב.

6) מלון אוויאטרנס – נמצא במרחק שלוש דקות הליכה בלבד מתחנת המטרו של Republic Square ומציע חדרי אירוח אלגנטיים וחנייה ואינטרנט אלחוטי חינם.

7) מלון פורום – נמצא במרחק 15 דקות צעידה מרוב האטרקציות התיירותיות והאתרים הפופולאריים ומציע שירותי עיסוי, חמאם, סאונה, בריכת שחייה מקורה ומסעדה.

8) מלון מי הוטל ירוואן – מלון ארמני בדירוג 3 כוכבים הנמצא במרחק 10 דקות הליכה בלבד מבית האופרה ומכיכר הרפובליקה ורק 5 דקות של הליכה מתחנת Yeritasardakan של רכבת המטרו.

9) מלון הייאט פלייס ירבאן – מלון 4 כוכבים בעיצוב מודרני ובגוונים חמים במרחק דקת הליכה מכיכר הרפובליקה.

10) מלון הבוטיק באס – מלון בוטיק בירוואן בדירוג 4 כוכבים במרכז העיר ירוואן המשקיף אל הר אררט.

אגם סבן בארמניה

6 החוויות המובילות בארמניה

ארמניה היא מדינה נפלאה לבקר בה. יש בה הרבה היסטוריה, נופים יפים ותרבות עשירה. אבל מהן 12 החוויות המובילות שאסור לפספס בביקור בארמניה?

טיולים בהרים

טיול רגלי בהרי ארמניה היא דרך מצוינת לבלות את היום. הנופים עוצרי נשימה והחוויה בלתי נשכחת.

הזמן הטוב ביותר לצאת לטיולים בארמניה הוא מאפריל עד אוקטובר.

ניתן לטייל ברכס הרי ארגטס ולהתפעל מהר אררט המלכותי. אפשר גם לצאת לטיול ארוך יותר לאחת הפסגות הגבוהות בארמניה – הר ארגטס, שגובהו 4090 מטר מעל פני הים. הר ארגטס הוא ההר הגבוה ביותר בארמניה והוא גם ההר הגבוה ביותר ברכס הטרנסקווקזי. הוא ממוקם ליד הבירה ירוואן וגובהו 4090 מטר.

הר אררט הוא אחד ההרים המפורסמים בארמניה מכיוון שעל ההר הזה נחתה תיבת נח לאחר המבול. יש לו גם גובה של 4090 מטר. בשנת 1876 פרסם עיתונאי אמריקאי כי ראה את תיבת נח על ראש ההר במהלך ביקורו בארמניה. זה גרם לאנשים רבים לבקר בהר הזה עד שגילו שהפרסום שקרי.

שביל ארגטס הוא אחד המסלולים הפופולריים ביותר בארמניה. השביל מתחיל מהכפר נוראטוס בגובה 2200 מטר ומגיע עד להר ארגטס בגובה 5400 מטר. זה לוקח בערך 10 שעות להשלים את הטיול הזה אבל זה שווה את זה.

צפייה בשקיעה על החוף באגם סבן

אגם סבן הוא מקום יפהפה בארמניה לצפות בשקיעה. האגם ממוקם למרגלות הר אראגטס, שהוא ההר הגבוה במדינה. סביב האגם מוצבים ספסלים בהם תוכלו לשבת וליהנות מהנוף המדהים הזה.

השקיעה של אגם סבן היא אחד מאותם דברים שאתם צריכים לראות במו עיניכם כדי להאמין בה. השמיים הופכים לאדומים עם שקיעתם וזה כמו הגשמת חלום עבור כל צלם או מטייל.

שחייה באגם סבן

אגם סבן ממוקם באזור גרארד בארמניה. האגם הוא יעד תיירותי פופולרי מאוד עבור ארמנים וזרים כאחד. זה מראה מדהים לראות כשאתה מטייל במעלה ההר. האגם מוקף בהרים יפים וזה מקום נהדר ללכת לשחות במהלך חודשי הקיץ.

האגם נקרא במקור "Sasun-tsap" שפירושו "מים כחולים" בארמנית, אך לאחר מכן שונה שמו על שם מייסדו, Harutyun Sabanovitch Khachatryan (1879-1938).

ביקור במוזיאונים ובגלריות של ירוואן

הבירה הארמנית ירוואן היא ביתם של מוזיאונים וגלריות רבות. אלה כוללים את הגלריה הלאומית של ארמניה, המוזיאון לאמנות מודרנית, גלריית תמונות הילדים ורבים נוספים.

ביקור במוזיאונים ובגלריות אלה הוא דרך מצוינת לקבל תובנה על התרבות של ארמניה. זו יכולה להיות גם דרך מצוינת ללמוד עוד על ההיסטוריה הארמנית, האמנות, או סתם ליהנות קצת מחוץ לעיר.

למידה על ההיסטוריה של ארמניה בפארק הלאומי דיליג'אן

הפארק הלאומי דיליג'אן הוא פארק לאומי בחלקה הצפוני של ארמניה, בסמוך לגבול עם טורקיה. הוא ביתם של מינים רבים בסכנת הכחדה, כולל דובים חומים וזאבים.

הפארק ממוקם על מורדות הר תבוש והר אוגטאסאר ומשתרע על פני שטח של 1,600 קמ"ר (620 מ"ר).

הפארק הלאומי דיליג'אן הוקם בשנת 1993 כאשר השטחים המוגנים הראשונים נוצרו בשנת 1992. בפארק מגוון עשיר של חי וצומח. הוא מכיל גם כמה כנסיות עתיקות ומונומנטים מהמאה ה-13. הבולטים ביותר הם מנזר חור ויראפ, מנזר Saghmosavank, מנזר Dadivank, מנזר Haghartsin ואתר הסקי צ'אקאדזור (Ararat Resort Tsaghkadzor).

רחצה באחד ממעיינות המינרלים המרפאים של ארמניה (טטב, ג'רמוק, קצ'אגביור וכו')

המעיינות של ארמניה הם דרך מושלמת להירגע ולהתאושש מהלחצים של חיי היומיום. רחצה במעיין היא גם מסורת עתיקת יומין שנהוגה באזור זה במשך אלפי שנים.

מי המעיינות המינרליים הארמניים עשירים במינרלים, הנספגים בעור ומעניקים יתרונות טיפוליים למצבים רפואיים שונים. כמה מהמעיינות המפורסמים ביותר בארמניה הם טאטב, ג'רמוק, קצ'גביור וג'רמוק.

כרטיסים לאטרקציות וטיולים בארמניה אפשר למצוא כאן

ביטוח נסיעות לארמניה

למרות המודעות הגבוהה בציבור בסוגיית ביטוח הנסיעות לחו”ל, בכל הנוגע לעיתוי רכישת הביטוח ישנם רבים הפועלים באופן שגוי. ביטוח נסיעות לחו”ל כולל בדרך כלל כיסוי מיוחד למקרה שבו ניאלץ לבטל את החופשה מסיבה רפואית. ככל ולא נרכוש את הביטוח מיד עם רכישת כרטיסי הטיסה אנו מאבדים כיסוי זה.

ביטוח נסיעות לארמניה מומלץ לרכוש מיד לאחר רכישת כרטיסי הטיסה ולא בימים שקודמים לטיסה. ככל ואנו רוכשים טיסה למועד מאוחר מחודש, מומלץ לרכוש גם את כיסוי “מגן קורונה” שיגן עלינו במידה ונידרש לדחות את הנסיעה כתוצאה מכניסה לבידוד.

מי שבוחר לרכוש מראש כרטיסי בילוי לאתרים המרהיבים שיש לארמניה להציע (מומלץ בחום כדי לא להיתקע עם תפוסה מלאה במהלך השהייה בארמניה), יכול לרכוש כיסוי ביטוחי לכרטיסים אלה בחברת פספורטכארד. העלות מזערית: 5 $ לנוסע.