עד כמה ההורים בעד טיולים עם ילדים?

כשהקצב של החיים המודרניים כיום הינו מאד דינמי, מהיר ומציב אתגרים גדולים, עלינו כהורים לשלב בצורה האופטימלית ביותר בין בית לקריירה ובין לבין חפצים במציאת האיזון המושלם גם בחיים האישיים ולמצוא את הדרכים המקוריות שאפשר כדי לבלות, לטייל, לצבור תחביבים ולצבור חוויות.

כחלק מהרצון שלנו לנפוש ולטייל, בין אם מדובר בטיול ברחבי הארץ או העולם, נשאלת השאלה התמידית האם לטייל יחד עם הילדים – וכמובן, במה זה כרוך?

טיולים עם ילדים זה משהו שלעיתים נראה כהתפשרות אבל ההיפך הוא הנכון.

כשאנחנו מתכננים טיולי משפחות, קרוב לוודאי שנרצה לחפש אחר אטרקציות עם ילדים, כאלו שבהן הילדים יוכלו להנות, לשחק, לקפוץ, להסתקרן ולא להרגיש שהם נגררים אחרינו הורים בפעילויות של מבוגרים. סיור ביקב למשל, הוא דוגמה לסיור שפחות יתאים לטיולים עם ילדים מהסיבה הפשוטה שאופי הסיור אינו מותאם להם וכולל צריכת אלכוהול בטעימות היינות ביקב, לצד ההרצאות על אופן הכנת היין.

מנגד, למיטיבי לכת ניתן גם להפעיל את הדמיון ולמצוא את החלקים שבהם הילדים גם כן יהנו. גם כשמדובר בסיור ביקב, כמו דריכה כיפית ומצחיקה של הילדים על הענבים או גם פעילויות נוספות שאפשר למצוא דווקא ביקב.

תכנון לצד דמיון

כהורים, אנחנו צריכים לחפש ולהמציא דרכים מקוריות לבילוי עם הילדים לצורך צבירת חוויות משפחתיות משותפות. בין אם נתכנן טיסה לחו"ל, טיול בפארק העירוני או בעיר אחרת, אפילו שופינג או פעילויות יצירה כשנשארים בבית.

בעולם של היום ישנן דרכים רבות לבילוי עם הילדים, כשאפילו אין צורך בהפעלות מטורפות בבית ואין צורך לחשוש לתכנן טיול מחוץ לבית.

באם אתם כהורים קיבלתם את ההחלטה לחפש רעיונות לטיולים עם ילדים, עליכם להיות מודעים לכל השפע שיש בפניכם ולארגן את הטיול כראוי, תוך תשומת לב לשיקולים חשובים כמו השיקול הכלכלי לצד החברתי.

אם כבר טיולים עם ילדים, מאיזה גיל כדאי?

כהורים, אנחנו נחשפים לתלות הבלתי נמנעת של הילדים שלנו בנו, בייחוד כשמדובר בתינוקות ופעוטות. אמנם זה תלוי אופי הטיול והאטרקציות בו, אך כאשר מדובר בתינוקות שלא יכולים לדבר או ללכת עדיין, גם האטרקציות מוגבלות והתלות של הילד בכם אף גבוהה יותר.

כמו כן, על פי מחקרים רבים גורסת העובדה כי אנחנו לא זוכרים כלום מגיל 3 ומטה, ולכן לקחת אותם בגילאים אלו לראות את נפלאות האמנות במוזיאון כלשהו זה, איך לומר, פחות רלוונטי, כאשר הם לא יזכרו את החוויה ובטח שלא יבינו את המשמעות שלה.

אבל כשמדובר בילדים בני 4 ומעלה, קרוב לוודאי שהם יזכרו את החוויה, הריגוש, ההרפתקה והסקרנות אשר ליוו את הטיול. אם המטרה היא טיול ללא יעדים או אירועים מוגדרים, כמו טיול בטבע קמפינג או סתם שופינג, טיולים עם ילדים בכל גיל בהחלט יתאימו, אך שמדובר בחוויות הכוללות אטרקציות, בהחלט כדאי לחשוב ולחקור את הגילאים המתאימים לכל חוויה ולפי זה לשקול.

שיקול תרבותי

באירופה ובארה"ב, טיולים עם ילדים הם די נפוצים ואף בכל גיל- כאשר גישת החינוך המשותפת להם היא "שילוב הילד לתוך חיינו ולא התאמה לחייו שלו".

עם כל הקושי שבדבר, לארגן טיול עם ילדיכם זו מלאכה לא פשוטה.

כשנושא רווחת הילד הינו נושא חם שחשיבותו רק עולה, כך גם טיב הקשרים שבין הורים וילדים בייחוד בעידן של חיים משולבים של הורות וקריירה, בייחוד בקרב הורים ישראליים ואורח החיים התובעני בארץ.

קשר מלא בסיפוק וביטחון

מחקרים עדכניים מראים שהזמן שהורים מקדישים לאינטראקציה עם הילדים שלהם פוחת עם השנים, מה שגורם לילד תחושות של בדידות וחיפוש תלות בגורמים חיצוניים, כך שהקשרים בינו לבין הוריו רופפים.

כל פעילות שאתם עושים עם ילדיכם מחזקת ומטפחת את הקשר ביניכם וכל הצדדים מרוויחים קשר מלא בסיפוק הדדי וביטחון.

כשמדובר בטיול שכולל בתוכו אטרקציות עם ילדים, בעיניהם יהיה ניכר כי אתם רוצים לבלות איתם זמן ולהשקיע בהם, הם מסיקים מזה שחשבתם עליהם ודאגתם לכיף שלהם. וכיף זה הרי כל מה שחשוב בעולמם של הילדים, לא?

ביטוח טיולים עם ילדים

ביטוח נסיעות לחו"ל עבור בני הגיל הצעיר, בדגש לילדים, הוא הביטוח הזול ביותר – וגם הנחוץ ביותר.

בשונה מאיתנו, המבוגרים, המערכת החיסונית של הילדים אינה בשלה דיה והם חשופים יותר למחלות וזיהומים ביעדים השונים בעולם.

ביטוח נסיעות לחו"ל הכולל כיסוי לכל המשפחה יוודא שנוכל לספק לילדינו את הטיפול הרפואי המושלם ביותר.

בטיולים עם הילדים אנו נוהגים לקחת איתנו לא מעט פריטים יקרי ערך ועל כן מומלץ להתייעץ עם סוכן הביטוח בנוגע להרחבות הזמינות לנו ומכסות על פריטים אלו.