נסיעות לקברי צדיקים

אם בימים כתיקונם אנחנו שמחים תמיד לנסוע למקומות קדושים ורוחניים על מנת שהברכה שבהם תשרה עלינו ונבקש למעננו למען יקירינו, אחרי ששנה קשה כל כך על אחת כמה וכמה שמומלץ לנסוע לבקש ברכה ולהוסיף בתפילה.

נסיעות לקברי צדיקים הפכו כבר לבחירה מועדפת על רבים שמקדישים לכך זמן מיוחד ועושים כל מאמץ להגיע למקומות אלה. יש לא מעט אתרים כאלה בארץ ובחו"ל והם מפורסמים וידועים בסגולה שטמונה בהם. להלן כמה הצעות למי שטרם החליט ורוצה לקבל המלצה לנסיעה שברכה רוחנית בצדה.

טיסות לאומן

המבוקשות ביותר כיום הן נסיעות לקברי צדיקים בחו"ל, ובהן גם טיולים לאומן. נוסעים לשם גם גברים וגם נשים וכל אחד יכול למצוא את המטרה האישית שלו להגיע לשם ולבקש על עצמו ועל אחרים. נהוג לקחת לשם בקשות של אנשים בבחינת המבקש על חברו נענה קודם, ולכן רבים שמחים לנסוע לשם לציון קברו של רבי נחמן ולבקש עליהם.

היתרון הגדול הוא שהנסיעה לאוקראינה קצרה יחסית ולא חייבים להישאר שם זמן רב כדי להגשים את המטרה. כרטיסי טיסה לאומן אפשר למצוא בדילים מעולים יחד עם לינה ולנסוע יותר מפעם אחת בשנה, כרצונכם. נוסעים לשם לצורך תפילה וקבלת ברכה ולפגוש אנשים שהם בדיוק כמוכם, מאמינים ומקווים לישועה.

טיסות לקרעסטיר

קרעסטיר (בהונגרית: בּוֹדְרוֹגְקֶרֶסְטוּר) הוא כפר במחוז בורשוד-אבאוי-זמפלן בצפון-מזרח הונגריה. הכפר שוכן על גדות נהר בודרוג, 48 קילומטרים מזרחית לעיר מישקולץ, בירת המחוז. בכפר מתגוררים כ-1,080 תושבים (נכון ל-2018). היישוב נמצא על דרך רבני הפלאים (הונגריה).

בעשור האחרון הפכה העיירה ההונגרית הקטנה למוקד עלייה לרגל של רבבות עמך בני ישראל הזקוקים לישועה, לאחר שהתפרסמו אלפי סיפורי ישועות מהמתפללים על ציונו של הצדיק הקדוש רבי ישעיה שטיינרזצ"ל, המכונה ר' ישעיה'לה מקרסטיר (קערעסטירער).

רבי ישעיה'לה קערעסטירער היה מייסדה של חסידות קרעסטיר ושימש כאדמו"ר בעיירה קֶרֶסטוּר על יד מישקולץ שבהונגריה. ר' ישעיה'לה נודע כמכניס אורחים ומחלק צדקה לנזקקים. כותבי תולדותיו כותבים שגם כשלא נותרה פרוטה בכיסו לווה כדי להמשיך לחלק.

שדה התעופה הקרוב ביותר לקרעסטיר הוא דברצן. משך הנסיעה מדברצן לקרעסטיר הוא כשעה וחצי. בדברצן יש היצע מוגבל מאוד של רכבים להשכרה ולכן חשוב לשריין את השכרת הרכב עוד לפני הטיסה לקרעסטיר. כאן תוכלו לשכור רכב בדברצן מראש.

אם אתם מעדיפים כבישים קלים לנסיעה, אולי עדיף לכם לבחור בטיסה לבודפשט. משך הנסיעה מבודפשט לקרעסטיר ברכב הוא כשעתיים וחצי. מבודפשט ניתן להגיע לקרעסטיר גם בתחבורה ציבורית אם כי זו אופציה פחות מומלצת, כיוון שהדרך אורכת כארבע/חמש שעות.

במהלך שהותכם בקרעסטיר תוכלו ללון בהכנסת האורחים הקרובה לציון הקדוש.

טיסות לליזענסק

הרבה לפני שסגולותיו של ר' ישעיה'לה נפוצו, היה כבר ליזענסק היעד הלוהט ביותר של יהודים במסעותיהם לקברי צדיקים באירופה. זאת, בשל ציונו של הצדיק רבי אלימלך מליז'ענסק הטמון בעיר זו.

רבי אלימלך וייסבלום מלִיזֶ'נְסְק (ה'תע"ז – כ"א באדר ה'תקמ"ז) היה מגדולי החסידות בדור השלישי לחסידות, מגדולי תלמידיו של המגיד ממעזריטש וגדול מפיץ תורת החסידות בפולין. ידוע גם בכינויו 'הרבי ר' אלימלך'. נקרא על שם ספרו "נועם אלימלך".

רבי אלימלך מליז'ענסק נולד בעיר לאפאחיי שבליטא, לרבי אליעזר ליפמן ולמירל (מיריש). אחיו הנודע הוא רבי משולם זוסיא מאניפולי, הידוע בכינוי: הרבי ר' זושא.

כבר מילדותו זכה למדרגות רמות, עד שהיה זוכה לראות מידי ערב את המלאך הממונה על הלילה. בצעירותו למד בעיר טיקטין אצל המהר"ם מטיקטין, שם הכיר את ידידו, נכד רבו, רבי שמעלקא מניקלשבורג, שלימים היה מגדולי החסידות. בצעירותו יצא לגלות יחד עם אחיו רבי זושא, בכדי לטהר את החומר ולהסיר מהם כל תאווה וקשר לרצונות הגוף. במסעם החזירו בתשובה אנשים רבים, ונפוצים סיפורים רבים בפי החסידים אודות שנות גלותם. בהשפעת אחיו ר' זושא התקרב לחסידות והחל לנסוע למגיד ממעזריטש.

רבי אלימלך נפטר בכ"א אדר תקמ"ז. בכתובת על המצבה לא מופיעה במפורש שנת פטירתו, אלא נכתב "נפטר בכ"א אדר שנת תנצב"ה", כאשר הביטוי תנצב"ה הרגיל להופיע על מצבות – משמש כגימטריה גם לשנת פטירתו – תקמ"ז.

שדה התעופה הקרוב ביותר לליזענסק נמצא בעיר קראקוב, וזמן הנסיעה משדה התעופה קראקוב לעיר ליזענסק הוא כשעתיים לכל צד.

ציונו של רבי אלימלך פתוח 24 שעות ביממה ברצף, כך שמועד הנחיתה בקראקוב פחות משפיע על הנסיעה.

בבניין הכנסת האורחים הסמוך לציון מוצע לבאים כיבוד הכולל מרק חם, לחם, ירקות, עוגות ושתיה חמה. הכל פתוח חופשי לאורך כל היממה.

אם אתם רוצים ללון בקרבת הציון הקדוש ולהתעלות מתפילת שחרית מרוממת במקום הקדוש, תוכלו להזמין דרך בוקינג דירת אירוח הנמצאת במרחק של 4 דקות הליכה בלבד מציונו של ר' אלימלך מליז'ענסק. אם זה כבר תפוס, תוכלו לבחור ב Hotel U Braci Zygmuntów – מלון פשוט, נעים וזול מאד בליז'ענסק, במרחק 6 דקות נסיעה מהציון. או במלון Centrum Bankietowo – Hotelowe Perła – מלון קטן, נעים, נקי ומשופץ בליז'ענסק, במרחק 7 דקות נסיעה מציון רבי אלימלך, המציע גם חניה בחינם.

טיסות לבעלזא

העיירה האוקראינית בעלזא היא גם יעד נפוץ בקרב הנוסעים לקברי צדיקים באירופה. מדובר בעיירת המקור של חסידות בעלזא המוכרת ומרכזה כיום בירושלים.

בעלזא היא עיירה בחבל לבוב שבאוקראינה. העיירה התפרסמה בעולם היהודי הודות לחסידות בעלזא, שנוסדה בה. נכון ל-2021 אוכלוסיית העיירה מונה 2,229 תושבים, שמתפרנסים בעיקר מחקלאות.

בעיירה בעלזא שבאוקראינה תוכלו להתפלל בציונם של גדולי הדורות שהנהיגו את הקהילה הענקית שנספתה ברובה בשואה והצליחו להיבנות מחדש בארצנו הקדושה ולהחזיר עטרה ליושנה.

בבית העלמין העתיק בבעלזא תוכלו להתפלל בציונו של רבי שלום רוֹקֵחַ זצ"ל (ה'תקמ"א – כ"ז באלול ה'תרט"ו) מכונה "השר שלום", בחסידות בעלזא מכונה: "דער ערשטער רב" (האדמו"ר הראשון), רב העיירה בעלזא משנת ה'תקע"ז עד לפטירתו. מייסד שושלת בעלזא ותלמידו של החוזה מלובלין. אשתו הרבנית מלכה רוקח טמונה גם היא בקרוב לציונו של רבי שלום.

מצבות אדמו"רי בעלזא סמוכות אחת לשניה בבית החיים העתיק, וכך בתפילה לצד ציונו של מייסד השושלת תוכלו גם לבקש ישועות ממשיכיו – רבי יהושע (יהושע'לע) רוֹקֵחַ (ה'תקפ"ה – כ"ג בשבט ה'תרנ") האדמו"ר השני בשושלת בעלזא שמקורה בגליציה המזרחית (כיום באוקראינה). מכונה בחסידות בעלזא "דער מיטעלער רב" ("האדמו"ר האמצעי").

גם רבי ישכר דב רוֹקֵחַ טמון בחלקה זו. רבי ישכר דב היה רב העיירה בעלזא בגליציה המזרחית והאדמו"ר השלישי של חסידות בעלזא. מכונה בחסידות בעלזא "דער פריערדיגער רב" ("האדמו"ר הקודם").

שדה התעופה הבינלאומי דנילה גליצקי בלבוב נמצא במרחק כשעה וחצי נסיעה מהעיירה בבעלזא. הנסיעה משדה התעופה לבית העלמין העתיק פחות אפשרית בתחבורה ציבורית והיא מורכבת מאוד. מומלץ להשתמש בשימוש השכרת רכב בחו"ל ולהזמין רכב עוד לפני הנחיתה על מנת להבטיח את זמינות הרכב במועד הנחיתה בלבוב.

לינה ואוכל תוכלו לקבל בתשלום סמלי ומוזל, מחיר עלות של המוצרים והתחזוקה, בבניין הכנסת האורחים הסמוך לבית העלמין העתיק של בעלזא.

נסיעות לקברי צדיקים בישראל

קבר רבי מאיר בעל הנס

הנסיעה לציון קבר רבי מאיר בעל הנס היא חוויה שכל אדם רוחני ומאמין חייב לעבור לפחות פעם אחת.

בטבריה, באחת מארבע הערים הקדושות, על שפת הכנרת, נמצא קבר רבי מאיר בעל הנס שלידו נבנה גם בית כנסת גדול.

רבי מאיר היה אחד התנאים המפורסמים שבזכותם עם ישראל זוכה לישועות והוא עומד לצדם ומבקש גם בשבילם בכל תחום, מפרנסה וזוגיות ועד הבאת ילדים לעולם, בריאות והצלחה במעשיהם.

הקבר משמש יעד לנסיעות של קבוצות וזוהי דרך נהדרת להגיע לשם ולהיתמך על ידי אנשים מאמינים באווירה רוחנית וחיובית. רבים נוסעים לשם גם בגלל החברותא החשובה להם.

קבר רחל אמנו

נסיעות מאורגנות לקברי צדיקים כמו קבר רחל נעשות כבר שנים רבות בגלל הסגולות והישועות שמובטחות למי שנוסע לשם. בזכות רחל אמנו והתפילה שלה על עם ישראל אנשים רבים מוצאים בה נחמה ומקפידים להגיע לשם בקביעות.

אמהות רבות מכירות את הברכה ואת הנחמה שהן מוצאות בהשתטחות על ציון הקבר ובמפגש המיוחד עם אנשים שכולם מכוונים לטוב ולישועה.

יש משהו מנחם ורוחני מאוד בהתנתקות מהיום יום ובנסיעה לשם כדי להתייחד עם המחשבות שלכם ולבקש על עצמכם ועל יקיריכם.

הנסיעה לשם גם היא חוויה נוחה ונעימה בזכות המטרה המשותפת שמרוממת את הרוח ומעודדת אנשים כבר מרגע העלייה לאוטובוס. אם יש נסיעה אחת שאתם חייבים לעצמכם השנה זו הנסיעה החשובה מכולן, שמאגדת תפילה ותקווה.