כפרים ועיירות מומלצים לטיול בצרפת

טיול בצרפת לא חייב להיות לעיר הבירה העמוס בתיירות. לצרפת יש הרבה מה להציע דווקא באזורים הכפריים והציוריים שלה.

מדינות רבות וכל שכן ביבשת אירופה, מציעות שפע של עיירות קסומות ופסטורליות. עיירות אלו נהנו מתיירות כבר קודם לכן, אולם עתה נראה שעיירות וכפרים שטרם עלו על הרדאר של התיירים וסוכנויות הטיולים, מתחילים אט אט ליהנות גם הם מהוספתם למפת התיירות העולמית.

צרפת – מוקד תיירות עולמי לתיירות כפרית

בעוד שמרביתנו נושאים את עינינו לפריז, הרי שצרפת טומנת בחובה שפע של נופים כפריים מרהיבים ביופיים. אין מדובר בתגלית מרעישה שטרם נודעה קודם לכן, והכפרים והעיירות הציוריים של צרפת כבר זוכים מזה שנים לתהודה ניכרת.

ועם זאת, עתה יותר מתמיד, הופכת ארץ היין, הבאגטים והגבינות למוקד עניין רב יותר כשהיא מאפשרת בחירה בין מגוון רחב של אזורים כפריים, נופים, טעמים, אנשים ותרבויות. כל מקום מביא עמו אדריכלות מרהיבה, תרבות מקומית ונופים עצרי נשימה, וכאן ריכזנו עבורכם טעימה קטנה ממספר עיירות ציוריות מומלצות.

אגיסהיים

יש המכתירים אותו בתור הכפר היפה ביותר בצרפת ויש לכך סיבה טובה. תוך שהוא נושק לגבולותיהן של שוויץ מדרום וגרמניה ממזרח, אגיסהיים הינו כפר צרפתי עם אדריכלות פסטורלית ומרהיבה ביופייה.

ברחובותיו הצרים של הכפר, תוכלו למצוא מרצפות עתיקות ומצדן מבנים בעלי קומה אחת המעוטרים בגדרות עץ ופרחים פרחוניים יפהפיים. בקרבת הכפר תוכלו למצוא טירה מימי הביניים, שלל חצרות מעוצבות ומזרקות היסטוריות יפות שפשוט ישליכו אתכם לתוך סיפור מהאגדות.

איבואר

ממשיכים לאורכו של הגבול השוויצרי רק שהפעם הוא נמצא מצפונה לנו. ממש דרומה מן המובלעת של שוויץ באזורה של צרפת, בסמוך לז'נבה המפורסמת, נמצא הכפר איבואר גם הוא הוכתר לא אחת כאחד מן הכפרים היפים ביותר במדינה.

מרכזו ההיסטורי מלא באוצרות נפלאים מתקופת ימי הביניים והוא עמוס בסמטאות מפותלות ומרוצפות. סמטאותיו המרהיבות מובילות לחופים שלווים ומזמינים של אגם ז'נבה הצופה אל עבר שוויץ מן העבר השני.

לה רוק גז'אק

מרגישים שהכפרים הללו עמוסים בתיירים? אינכם טועים והם נחשבים למוכרים ביותר בצרפת. אם נרצה להכיר עיירות וכפרים מעט יותר סודיים ונסתרים, הרי שמומלץ לנסוע ללה רוק גז'אק אשר במרכז המדינה. נהר הדורדון הסוער נשקף מן הכפר, מעברו השני של הכפר ניתן למצוא צוק אדיר ממדים והרים מוריקים סביב.

בקרבת הכפר תוכלו למצוא את מבצר הטרגולודיטים שהשתמר לו פלאים מן המאה ה-12. בסמוך, תמצאו שפע של טירות מרהיבות ובתים שנדמה שהשתמרו פלאים מתקופת ימי הביניים.

טיפ קטן לנוסע העצמאי

צרפת היא מקום עצום בגודלו, וכמעט ובלתי אפשרי לגמוע את המרחקים בנסיעה עצמאית ובטווחי טיולים של כשבוע עד שבועיים. הקפידו לתכנן היטב את המסלול שלכם לטיול בצרפת ואל תאיצו בעצמכם לערוך נסיעות של שעות מרובות. נסו לערוך מסלול מחושב וקפדני שמעביר בין כפר לכפר ומאפשר ליהנות מן הנופים הנפלאים, הדרכים הבלתי נשכחות, הריחות, הניחוחות, התרבויות והמראות.