חופשה במקסיקו – תחזיקו את הסומבררו חזק שלא יעוף

רבים נוסעים לטיולים וחופשות ביבשת אמריקה, בדגש בעיקר על ארצות הברית מצד אחד, ומדינות דרום אמריקה מצד שני. בהתמקדות בשני אזורים אלו של אמריקה רבים מחמיצים פנינת תיירות אמיתית – מקסיקו, הנמצאת מדרום לארה"ב, אבל עדיין בתחום של יבשת אמריקה הצפונית. על חופשה במקסיקו עוד לא חשבתם? תחשבו שוב – זה כדאי.

יבשת אמריקה, הצפונית והדרומית, הינה רחבת ידיים. סביר להניח שגם אם תבלו ביבשות אלו חיים שלמים, לא תזכו לראות את כל המראות והחוויות שמקומות רחבי ידיים אלו יודעים להציע. לא כל שכן במהלך של חופשה או טיולים קצרי מועד או לזמנים קצובים: בנסיעות מעין אלו, יש לבחור בקפידה את היעדים, האזורים, החוויות והמראות שתרצו לחוות.

רוב האנשים שחושבים על טיול או חופשה באמריקה, חושבים על ארצות הברית, שבלב יבשת אמריקה הצפונית, או על טיולים והרפתקאות ביבשת אמריקה הדרומית, המציעה מסלולי טיול מרתקים ואטרקציות צבעוניות במיוחד.

אולם דווקא בהתמקדות באזורים אלו של שתי יבשות אמריקה, רבים מדי מפספסים יעד אטרקטיבי במיוחד בחלק הדרומי של אמריקה הצפונית –חופשה במקסיקו, מרובת האטרקציות התיירותיות האיכותיות, האוכל המהנה ומסלולי הטיול המרתקים במיוחד.

יעדים מומלצים במקסיקו

מדינת מקסיקו הינה מדינה גדולה ורחבת ידיים. אמנם לא כמו ארה"ב, אבל עדיין מספיק גדולה כדי לקיים חופשות וטיולים רבים שעדיין לא יספיקו לכסות את כולה. לכן, לפני כל נסיעה למקסיקו, חשוב לבחור את היעדים והפעילויות שתרצו לבצע במהלך החופשה.

ישנם מקומות במקסיקו שיספקו לכם חופשה רגועה, במלונות מפוארים, לצד חופים זהובים ויפים במיוחד. אחד המפורסמים שבהם הינו אזור קנקון, המושך אליו תיירים רבים מארה"ב ומכל העולם. בקנקון תוכלו להסתדר מצוין עם השפה האנגלית, וישנם מלונות כמעט בכל רמות המחירים, לצד חופים מדהימים ואטרקציות תיירותיות לרוב, לרבות בתי קזינו ופארקים שונים לתיירים.

אם אתם רוצים מקום שקט יותר, אבל לא פחות מקסים – האי איסלה מוחרס, המצוי במרחק נסיעת מעבורת קצרה, מציע חופים קאריביים ושקט גדול יותר מהתיירות ההמונית של קנקון.

אם אתם יותר בקטע של טיולים במקסיקו ולא חופשות "בטן-גב", ישנם מסלולי טיול אקזוטיים, שלא לומר אקסטרימיים, במדינת מקסיקו. אחד מהם הוא קניון הנחושת הידוע, המצוי בצפון המדינה, המציע טיולים רגליים, מסלולי אופניים ואפילו רכבת תיירים הנוסעת לאורכו ומציגה את המראות המיוחדים של המקום.

תרבות המאיה

אי אפשר כמובן שלא לחוות גם את ההיסטוריה של המדינה בעת חופשה במקסיקו. תרבות המאיה הקדומה והמרתקת עומדת במרכזה עם מספר מוקדים של שרידים מדהימים של אותה תרבות עתיקה. העיר העתיקה פלנקה מציעה תצוגה מרשימה במיוחד של שרידי תרבות המאיה, וכן העיר העתיקה צ'יצ'ן איצה, המצויה בחצי האי יוקטן שבמקסיקו.

גם המרכז ההיסטורי של מקסיקו סיטי, וכן של העיר השניה בגודלה במדינה, גואדלחארה, מציעים חוויה מקסיקנית מלאה וצבעונית – החל מתזמורות המאריאצ'י ברחובות, האוכל החריף והטעים של מקסיקו, ואטרקציות תיירותיות לרוב.

מאיה הייתה ציוויליזציה במסו-אמריקה שהתפתחה בקרב בני המאיה, קבוצות אתניות של ילידים בני יבשת אמריקה הקרובות זו לזו בלשונן ובתרבותן, שישבו במשך למעלה מ-3,000 שנה באזורים נרחבים במרכז אמריקה. בני המאיה התפרשו בעבר על פני שטח של כ־400,000 קילומטרים רבועים בגבולות מקסיקו, אל סלוודור, בליז, הונדורס וגואטמלה של ימינו, ויצרו את אחת התרבויות המפותחות ביותר באמריקה בתקופה הטרום קולומביאנית, שקדמה לבואם של האירופאים במאה ה־16. תרבות המאיה הגיעה לשיאה בין המאה ה-3 למאה ה-9 לספירה, אז החלה דעיכתה. בשיאם מנו בני המאיה כ-14,000,000 תושבים.

העדויות העיקריות מהן שואבים את הידיעות על העושר הרב של תרבות המאיה העתיקה הם שרידים שנחשפו בחפירות ארכאולוגיות: מקדשים, קברים, פסלים, תבליטים, ציורי קיר, כדים ותכשיטים. כתב התמונות (הירוגליף) הייחודי של בני המאיה טרם פוענח בשלמותו. לצד תרבותם העשירה, התבלטו בני המאיה בפיתוח ידע רב בתחום האסטרונומיה והמתמטיקה.

לפחות פעם אחת בחיים, אתם חייבים לעצמכם נסיעה למקסיקו – בין אם למטרת חופשה במקסיקו, או למטרות טיולים במקסיקו היפה.